Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech

Ügyfélirodát nyitott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a kőbányai kormányablakban. A fővárosban keddtől 7 kormányablakban már elérhető a NAV ügyfélszolgálata.

2010-ben az új kormány egyértelműen meghatározta a közigazgatás célját, ami az ügyfelek maximális kiszolgálását, az ügyintézés gyorsabbá és hatékonyabbá tételét jelenti – kezdte Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára. E programnak megfelelően az adóhatóságnál is megkezdődött a szemléletváltás 2015-től - folytatta. A NAV kettős célt tűzött ki maga elé: egyrészt a szolgáltatótevékenység erősítését, másfelől a bevételek biztosítását.

A szolgáltatás területén nagyon fontos elem, hogy minél több helyen biztosítsa a személyes találkozást az adózóval – emelte ki a miniszterhelyettes -, s ennek érdekében a Miniszterelnökség és a NAV közös programot dolgozott ki azért, hogy a kormányablakokban is segíteni lehessen az adózóknak.

Budapesten eddig 11 helyszínen találkozhatott a lakosság az adóhatósággal személyesen. A program befejezése után hét kormányablakban nyílik ügyfélszolgálat, s ezzel 18-ra emelkedik a találkozási lehetőségek száma. A projekt zárultával országosan összesen 91 helyszínen lesznek ilyen ügyfélpontok – tette hozzá. Mint az államtitkár rámutatott, nagyon fontos, hogy a több szempontból is kiemelt jelentőségű Budapesten maximálisan ki tudják szolgálni az ügyfeleket. Tállai András beszélt arról is, hogy a NAV több területen is megkezdte az újítást, így például a nagy jelentőségű elektronikus ügyintézés területén. Az államtitkár példaként említette az e-szja rendszerének bevezetését, amely a múlt évben mutatkozott be. Tavaly 1,4 millió ember nyújtotta be bevallását anélkül, hogy foglalkoznia kellett volna annak elkészítésével – hívta fel a figyelmet. Az adóhatóság célja, hogy 2021-re ő készítse el és ajánlja ki minél több adózónak a bevallást. Először a jövedékiadó-bevallást érinti, majd az áfa-bevallást, de más területekre is szeretnék kiterjeszteni – jegyezte meg.

A kormány az ügyintézés kultúráját kívánja megváltoztatni, aminek egyik fontos lépése volt a kormányablak-rendszer kiépítése az okmányirodák után, ami 29-ről 270-re történő emelkedést jelent – mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára. Kovács Zoltán felidézte, hogy egy felmérés szerint 62 százalék a személyes ügyintézést részesíti előnyben az állami hivataloknál, amely arány sokféle körülményből fakadhat. Hozzátette: a jövő az elektronikus közigazgatásé, aminek alapjait 2017-ben tették le, 2018 a végrehajtás éve, 2019-től pedig ugrásszerű változás következik be a területi közigazgatásban.

Az ügyintézések jelenlegi országos adatairól szólva elmondta: 15 millió ügy került a kormányablakokhoz, ennek mintegy fele a „klasszikus okmány-ügy”. Az integrált ügyfélszolgálatról beszélve emlékeztetett arra, hogy a közismert ügytípusok mellett a kormányablakokban már jelen van a Magyar Államkincstár, de például társadalmi szervezetek választását is lebonyolították, és a Quaestor-ügy károsultjai is ide fordulhattak panaszos ügyeikkel. Január 15-től a Czeglédy-ügy diák károsultjai is itt intézhetik ügyüket – ismertette.

A kormányablakok 91 NAV-ügyfélpontjának kialakításával megduplázzák a lehetőségeket az állampolgárok számára, akik 89 ügytípusban fordulhatnak ide. Ez éppen azok számára nagy segítség, akiknek nincs könyvelőjük vagy adott esetben semmilyen más jogi segítségnyújtásban nem részesülnek adóterületen – hívta fel a figyelmet. Még sok a teendő – mondta -, de a várakozások szerint 2019-re elérhetővé válik az elektronikus ügyintézés, akár okostelefonokról is, ugyanakkor „megtartjuk azokat a személyes ügyintézési lehetőségeket, amelyek az emberek számára fontosnak látszanak”. Ezen a területen pedig a legfontosabb szerep az itt dolgozóknak jut – fűzte hozzá.

A modern közigazgatás megjelenése óta Magyarországon soha ekkora volumenű átalakítás nem zajlott le, mint az elmúlt években: kormányhivatalok, járások, kormányablakok jöttek létre és megemelkedett ügykörök szám – mutatott rá György István fővárosi kormánymegbízott. A kormányablakok rendszere biztosítja, hogy mindenki felvehesse a kapcsolatot az állammal egy járásnyi távolságon belül. A magyar közigazgatás modernizálásának elsődleges célja, hogy ezeken a találkozási pontokon minél több ügyet el lehessen intézni – emelte ki, hozzátéve, hogy Budapesten 28 kormányablak áll rendelkezésre, ami mögött igen jelentős fejlesztés áll. Felidézte: 2016-ban a Magyar Államkincstár Budapesten öt helyen létesített a kormányablakokban ügyfélpontot. A mostani NAV-pontokkal pedig újabb jelentős lépés történt, Budapesten 7 helyszínen – a IV., a VIII., a X., a XI., a XII., a XIX. és a XX. kerületben – válik lehetővé adóügyek intézése. György István kitért a területi közigazgatás fejlesztésére is, ahol a kormánymegbízottak számára is kiemelt feladat, hogy minél jobb eredményeket érjenek el az e-ügyintézésben. A kormányablakok rendszere olyan sikertörténete a magyar közigazgatás fejlesztésének, ahol az ügyfelek elsöprő többsége elégedett – fogalmazott, megjegyezve, hogy az igazi paradigmaváltást majd az jelenti, ha az elektronikus ügyintézésben is robbanásszerű fejlődés következik be.

A kormánymegbízott elmondta azt is, hogy 2017-ben a fővárosi kormányablakokban 2,5 millió ügyfél fordult meg, közel 3 millió ügyet intéztek, a kormányhivatal egészében 4,5 millió határozat született meg hatósági ügyekben. Megjegyezte: míg 2017 végéig a korábbi 146 ügykörből már 1579 ügyet lehetett elintézni, 2018 januárjától ez tovább változik, hiszen minden olyan kérelem átvételére lehetőség nyílik, amelyiket jogszabály vagy kormányrendelet kifejezetten nem rendel valamely szakterület feladatául. A kormányablakok 2018-ra alkalmassá váltak a területi közigazgatásban arra, hogy az ügyfelek igényeinek szinte 100 százalékát kiszolgálják – közölte.
A kőbányai helyszín kapcsán a kormánymegbízott szólt arról is, hogy a X. kerületben számos kiemelkedő beruházás történt és történik. Kormányhivatali egység kerül majd elhelyezésre például a volt Balusztrád Irodaházban, s az anyakönyvi- állampolgársági ügyek teljes vertikuma oda kerül. A magyar állam olyan fejlesztési programot hajt végre ebben a régióban, amilyet soha nem láthattunk – mutatott rá. A kormány közel 100 milliárd forintot fordít a régiónak és Kőbányának a fejlesztésére. Ennek része például az Operaház műhelyének vagy a Közlekedési Múzeumnak a megépítése, új szakrendelő létrehozása a Bajcsy Kórház területén, új kongresszusi központ a Hungexpón vagy a Népliget fejlesztése. „A kerület szinte hónapról hónapra fejlődik látványosan” – mondta.

Dunai Mónika országgyűlési képviselő a NAV-pont átadásán egyebek mellett annak fontosságára hívta fel a figyelmet, hogy az állampolgárok, így a Kőbányán, Rákosmentén élő kelet-pestiek is a lakóhelyükhöz közel tudják intézni ügyeiket.

 

Forrás: kobanya.hu

Ossza meg az információt!

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

Még több hír Kelet-Pestről

Kovács Péter polgármesterrel 6 évvel ezelőtt azon gondolkodtunk, hogyan tudnánk még hatékonyabbá tenni itt nálunk mindazt, amit a Baptista Szeretetszolgálat országosan már régóta szervez.
Lettország fennállásának 100. évfordulója alkalmából 2018. november 11-én lett és magyar mesterművek hangzottak el Diana Zanberga lett zongoraművész, és Kállay Ágnes gordonkaművész előadásában a Rákoshegyi Bartók Zeneházban.
A Kőbányai Vagyonkezelő Zrt. megbízásából a Liget Mester Kft., mint kivitelező megkezdi a Budapest X. Szárnyas utca parkoló felújítási munkálatait.
Idén mintegy 250 kőbányai kerületszépítő vehetett át elismerést az önkormányzattól hétfőn a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központban.
Lencsefőzelékkel és virslivel fogadták a szervezők a kerületi hátrányos helyzetűeket, valamint a kis jövedelmű családokat, nyugdíjasokat a Városháza és Kormányhivatal épülete között megrendezett hagyományos ételosztáson.
Újraindul az Otthon melege program novembertől, amellyel a háztartási nagygépek cseréjére nyílik lehetőség.
Letették a megújuló Sportliget alapkövét a 10. kerületben. A fejlesztés után a park újjászületve egyszerre látja el sport- és ligetfunkcióját.
Az Otthonunk a Naplás-tó pályázat keretében hét kerületi óvoda összesen 768 nagycsoportosa látogatott el szeptember 17-e és 26-a között a Naplás-tóhoz, hogy megismerkedjenek annak természeti értékeivel.
Újabb lépést tett a Kőbányai Önkormányzat a Hős utcában mára tarthatatlanná vált helyzet felszámolására: portaszolgálatot, illetve regisztrációs kötelezettséget vezet be a társasházban élő családok, gyermekek, idős emberek és vagyonuk védelmében.
Játékos közlekedésbiztonsági foglalkozásokat tart idén ősszel a Kőbánya Torna Club a X. kerületi óvodákban.
Az év folyamán számtalan helyen végeznek kisebb fajsúlyú, de az intézmények használóinak életét mégis jelentősen befolyásoló felújításokat is, amelyekre szintén gondot kell fordítani.
Újabb üteméhez érkezett a Rákosmenti Mézeskalács Óvoda rákoscsabai tagintézményének felújítása.
A XVI. kerületi önkormányzat idén is kitüntetést kapott
Aggodalomra azonban semmi ok, mindössze a Fővárosi Önkormányzat urbanisztikai projektje érkezett meg Rákosmentére.
Rákosmente Önkormányzata fejlesztő tréninget szervezett a kerületi óvodavezetők számára „Kommunikáció, együttműködő készségek fejlesztése és konfliktuskezelés a nevelő-támogató kapcsolatokban” címmel a Gordon Kiadó Magyarország Kft. közreműködésével.
Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének döntése alapján, a Vigyázó Sándor Művelődési Ház hetedik tagintézményeként 2017. október 9-én megkezdte munkáját a Rákosmenti Vállalkozásfejlesztési Iroda a Pesti út 80. szám alatt.
Eltűnt három kiskorú, köztük egy kétéves kisfiú egy budapesti gyermekotthonból, megtalálásukhoz a rendőrség a lakosság segítségét kéri.
Aláírta az új kőbányai szakorvosi rendelőintézet tervezésére és kivitelezésére vonatkozó szerződést a közbeszerzési eljáráson nyertes konzorcium képviselőivel Bodnár Attila, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézet főigazgatója.

hirdetés

Ön is hirdetne?

Budapesti állások

A címlapról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

hirdetés

hirdetés

Ön is hirdetne?

 


Szolgáltatások Budapesten

Tanuljon gitározni otthon!
(Szolgáltatás / Oktatás, fordítás)

noimage

Online nyelvi kurzus
(Szolgáltatás / Egyéb szolgáltatás)

Online nyelvi kurzus

Coach gyakorlat
(Szolgáltatás / Egyéb szolgáltatás)

Coach gyakorlat

Idősgondozás
(Szolgáltatás / Gyermekfelügyelet, idősgondozás)

noimage

Bécsiszelet Étterem
(Szolgáltatás / Vendéglátás)

Bécsiszelet Étterem

Villanyszerelő-Elektrikus
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Villanyszerelő-Elektrikus

Villanyszerelő-elektrikus
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Villanyszerelő-elektrikus

Mackófalva Napközbeni Gyermekfelügyelet
(Szolgáltatás / Gyermekfelügyelet, idősgondozás)

Mackófalva Napközbeni Gyermekfelügyelet

Festés, tapétázás, szigetelés Budapesten
(Szolgáltatás / Építőipar)

Festés, tapétázás, szigetelés Budapesten

Ivanonits vízvezeték szerelő Budapest
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Ivanonits vízvezeték szerelő Budapest

Számítógép javítás fix 6000 Ft-ért a XVI.-ban és környékén
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Számítógép javítás fix 6000 Ft-ért a XVI.-ban és környékén

hirdetés

Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó