Hirdetésfelvétel budapesti nyomtatott önkormányzati újságba

Nagy Antal és Nagy Gábor két és fél évtizeddel ezelőtt az édesanyjuktól kért pénzből kezdett el vállalkozni, de hosszú és rögös út vezetett odáig, ahol most tartanak. Különböző kalandokban volt részük, egyszer még tönkre is akarták tenni őket, de soha nem adták fel. A 2008-as gazdasági világválság után egy modellváltásnak köszönhetően sikerült hatékonyabbá válniuk és azóta folyamatosan nőnek a vállalat bevételei és nyereségessége.

Tavaly a koronavírus-járvány miatt megháromszorozódott a forgalmuk, az ezzel megkeresett pénzt pedig infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek.

A testvérek 1995-ben kezdtek el tisztítószereket gyártani, akkor még Bt. formában. Az elején még csak házaltak, de hamar ráébredtek arra, hogy olyan terméket szeretnének, amivel értéket is teremtenek.
„Egyszer találkoztunk egy sráccal, aki Hollandiában és Európa-szerte is úgy élte egy időben az életét, hogy tisztítószereket árult. Ittuk a szavait és akkor elhatároztuk, mi is az útjára lépünk. Internet hiányában elővettük az Arany oldalakat, de hiába kerestünk benne potenciális beszállítót, mindegyik céggel volt valami baj. Végül egy hölggyel sikerült beszélnem, akivel közöltem, olyan tisztítószerre van szükségünk, ami mindenre jó. Azt felelte, ilyen termék nincs a piacon. Ebben a pillanatban fogadtuk meg, hogy mi akkor kifejlesztjük” – emlékezett vissza a kezdetekre Nagy Antal, hozzátéve, három hónap múlva, sok kalandot megélve lett egy termékük, ami a Brilliance Általános tisztítószer nevet kapta.

Tönkre akarták őket tenni, megerősödve kerültek ki belőle

Mindig, amikor zsákutcába jutottak újra gondolták tevékenységüket. Nagyék a vállalkozás indítását követően két évvel finomhangoltak a rendszeren: rájöttek, hogy sokkal nagyobb üzlet az, ha nem házalnak, hanem intézményeket keresnek fel a termékükkel. Új célokat kellett kitűzni, hiszen hamar kiderült számukra, hogy a termékfejlesztés nincs letudva, inkább csak most kezdődik.
„El kellett döntenünk, hogy marketing vagy infrastruktúra típusú vállalkozás vagyunk-e. Ezt egyszer minden cégvezetőnek át kell gondolnia. Rájöttünk, mi utóbbi kategóriához szeretnénk tartozni, de úgy akarunk viselkedni, mint az előbbi csoport. 2004-ben szinte még újra sem indultunk, de már költségeink voltak. Olyan veszteség keletkezett, amit aztán nyolc évig görgettünk magunk előtt. Ma már tudjuk, az a projekt, ami az elején veszteséges, az az is marad, ha az nincsen hatékonyan újraszervezve.” – fogalmazott Nagy Antal.

A briliáns ötlet

A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. 2012-ben építette meg saját gyárát. Ez volt az a pillanat, amikor a sok „nem lehet” és „nem vagyunk képesek rá” gondolat után elhatározták magukat és cselekedni kezdtek. Bele kellett tanulniuk, nem volt kis feladat, de megoldották. Egy üzemet kellett irányítaniuk és ismét újra tervezni a tevékenységüket. Eljutottak oda, hogy még hatékonyabbá tegyék tevékenységüket, ezért tüzetesen végig vették a cég működését.

Ekkor jött a briliáns ötlet. A mosogatószerük árán 26 százalékot kellett volna emelni ahhoz, hogy megtérülő legyen, ugyanakkor az ő termékükben 30 százalék hatóanyag van, de a boltokban kapható 3 százalékos is. Ezért pozícionálni kezdtek, így született meg a szuperkoncentrátum, a koncentrátum, a felhasználásra kész verzió. Többet nem kellett elmondani senkinek, hogy mi a különbség a két termék között és senki nem szólt egy szót sem az áremelés miatt. Sőt azóta is a szuperkoncentrátumot vásárolják nagyobb számban.

2013-ban következett az az időszak, amikor helyre tették a nyereséget, a cég forgalma pedig azóta is folyamatosan növekszik. 2020-ban egy pozitív válság következett be a vállalat életében: a koronavírus annyira telibe találta őket, hogy megháromszorozták a forgalmat. A 10 éve fejlesztett alkoholos kézfertőtlenítőjükkel azonnal a piacon tudtak lenni. persze voltak fennakadások de még így is több mint 300 tonna fertőtlenítőt adtak el.
„Haszonélvezői vagyunk a helyzetnek, de ez nem történik csere nélkül. Mi egy olyan cserét tudunk adni az embereknek, amire szükségük van. Ez fontos, mert nagyon sok olyan cég került a piacra, akik sebtében összedobtak egy fertőtlenítőt, ami lemarja a kezet, csak gyorsan gazdagodjanak meg alapon működnek. Viszont mi 1995 óta, idestova 25 éve ezen a piacon vagyunk és a következő 250-et is itt tervezzük” – értékelt Nagy Gábor.

A jövővel kapcsolatban arról beszélt, sikerült megvenniük egy ingatlant, ahol egy 21. századi üzemet fognak megépíteni. A tavaly megkeresett pénzt az infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek. Előkészítik a céget a nemzetközivé válásra, alapterületüket több mint háromszorosára növelik és a gyártási kapacitást a tízszeresére emelik. Az első lépés az EU-piac, a második pedig, hogy egy olyan céget hozzanak létre, amit majd generációról generációra tudnak tulajdonosként tovább vinni örököseik.

A Budapest rovat további hírei

Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa, Constantinos C. Markides: Szervezzük újra! - Vállalatok az állandósult diszrupció korában című könyve.
Pénteken változnak az üzemanyagárak a hazai kutakon, a benzin átlagára 454 forint lesz literenként, ami új történelmi csúcs, míg a gázolaj 449 forintra emelkedik, ami mindössze egy forinttal marad...
Miként tette naggyá az értelem és az erkölcsi szándék a Nyugatot?
A mádi erősember július utolsó hétvégéjén Joensuuban, Finnországban méri össze a tudását Európa legjobbjaival
A debreceni DESE Skateparkban rendezett viadalon - az ob szervezőinek hétfői tájékoztatása szerint - junior, amatőr és profi kategóriában indultak a kerékpárosok, illetve rendeztek egy extra...
Lázár János folytatja a tavaly megkezdett munkát a Magyar Tenisz Szövetség (MTSZ) elnöki posztján.
Online kiállítás nyílt a Magyarország 365 fotópályázat legjobb alkotásaiból; a magyar kormány által meghirdetett pályázatra legutóbb mintegy 28 ezer felvételt neveztek - közölte az MTI-vel hétfőn a...
Okoscégek a holnap munkavállalóiért
A legjobb az lenne, ha minden gyümölcsöt és zöldséget a termelőktől tudnánk beszerezni, de ez sokak számára csak utópia: a magyarok jelentős százaléka a nagyobb boltok, hipermarketek polcairól...

A címlapról

Pénteken változnak az üzemanyagárak a hazai kutakon, a benzin...
Forgalmirend-változásokra kell számítani az M3-as autópályán és...
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzési adatait, valamint a...
Csatlakozott a Díjnet Zrt. rendszeréhez az NHKV Nemzeti...
Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása.
Horváth Zoltán egyedi GPS kerékpár nyomkövetőt fejlesztett

Könyvajánló

Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa, Constantinos C. Markides: Szervezzük újra! - Vállalatok az állandósult diszrupció korában című könyve.
Miként tette naggyá az értelem és az erkölcsi szándék a Nyugatot?
Okoscégek a holnap munkavállalóiért

Blogok, vélemények, olvasók írásai

Hála a progresszív nézetek terjedésének és számos magyar és nemzetközi vállalat felelősségvállalásának, belátható időn belül megnyílhat az út a jelenleg még tiltott poligámia (többnejűség) és a pedofília legalizálása előtt.
A Hit Rádió vendége Ruff Tibor teológus-filozófus volt, aki nagyon érdekesen, gyakorlatiasan válaszol hallgatói kérdésekre.
A Hit Rádió interjúja Gesztesi Károllyal.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

- Civilek és katonák példaértékű összetartása -
Enyhítette a Ligetvédő aktivisták büntetését és közérdekű munka helyett megrovásban részesítette őket a Fővárosi Törvényszék szerdán kihirdetett másodfokú, jogerős ítéletében - tudatta a bíróság közleményben.
ngyenes bohócdoktoriskolába várj a Mátrix Közhasznú Alapítvány azokat az önkénteseket, akik szeretnének részt venni gyerekek és felnőttek számára szervezett jótékonysági programokban - olvasható az alapítvány keddi közleményében.