Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech
Pajor Tamás New Yorkban, az Empire State Building tetején

Pajor Tamás prédikátor, dalszerző, metafizikai munkás Amerikában járt. Ahogy mondja, nem társadalomkutatóként vagy gazdaságelemzőként, hanem csak úgy: gondolkodásra, a valóság feldolgozására nyitott emberként. Vendég volt. Tapasztalatai túlnyomó részt pozitívak, mégsem jutott eszébe az emigráció gondolata. Ide köti a hit, a nyelv, itt született – nincsenek véletlenek. 

Miért voltál Amerikában?

– Egy korábban általan nem ismert és engem megkereső, dalaimat kedvelő, kiváló tudós ember, Farkas Dezső vetette fel, hogy szeretne meghívni az Egyesült Államokba egy fellépésre, amiből aztán kettő is alakult. Egyik Los Angelesban, az ottani Magyar Házban, a másik pedig San Diegóban, szintén a Magyar Házban. S ha már ilyen lehetőség adatott, kibővítettük az ottlétünket és picit több mint három hetet töltöttünk el.

Pajor Tamás Los Angelesben. 

Hol jártatok? Milyen benyomást tettek rád a helyszínek?

– Először valamivel több mint két hétig Kaliforniában voltunk, ami Amerika legprosperálóbb állama, majd egy hetet New Yorkban. Ez az ország valahogy azt szemlélteti, hogyha az embereket hagyják alkotni, dolgozni és nem telepedik rájuk valamilyen konglomerátum, király, földesúr, diktátor, párttitkár, pasa, akkor nagyszerű dolgokat tud létrehozni a kreativitás. Kalifornia a mexikói szieszta, a vadnyugat, és az amerikai szabadságérzet szimbiózisa, New York egy nagyon kavargó, taposósabb, pörgős multikultiközpont, leképezi a mai nyugati metropoliszt.

Milyenek az emberek?

– Jó kedélyűek, főként a nyugati parton, de általában is. Nem mogorván, befelé fordulóan, frusztráltan járkálnak, hanem gyakran van ismeretlen embereknek is egy-egy kedves szava egymáshoz. Rendkívül jól kommunikálnak, mindenki kicsit olyan, mintha egyszerre színész-előadóművész és egyben marketinges lenne, aki egy kicsit el is akarja adni önmagát meg a termékét. A szabad piac dominál, legalább is a hétköznapi tapasztalat szintjén és nem egy állami plafon limitálja az egyén növekedését, ennél fogva gyakorlatilag mindenki versenyez mindenkivel, és ez a legapróbb momentumokban is manifesztálódik. A kiélezett verseny miatt szinte mindenki centre be van árazva.

De nem lesznek az emberek ettől a pénz rabszolgái?

– Lehet, hogy kicsit igen, ezzel szemben a világ más tájain meg ideológiák rabszolgáivá válnak. És akkor melyik a jobb? Persze keresztényként azt mondom, egyik sem, és pont ez mutatja a jelen világkorszak megváltatlanságát. Én alapvetően értékelem, hogy a  tehetség, a gyarapodás lehetősége előtt nyitva áll az út, és nem utolsó sorban az emberi méltóság tisztelete folytán az individum kiteljesedése számára jóval nagyobb tér van mint nálunk. Ezt a teret nem valamilyen ideológiai korlát vagy hatalmi beavatkozás határolja, hanem az ugyanilyen, veled egyenlő polgárjogú embereknek a konkurenciája, egzisztenciaharca. Ez a határ szerintem természetesebb és emberszabásúbb, mint azok a modellek, amiket itt Kelet-Európában a különböző diktatúrák történetéből jól ismerünk. Ugyanakkor tudható, hogy ma a nagyvállalatok, a globalizáció, a mindenkiről pontos képet adó informatika korában, Amerika mint a világ vezető hatalma, nyilván kontrollt gyakorol a történések fölött. Mégis, ha a hétköznapok szintjén egy ember elkezd beszélni a vállalkozásáról, akkor elhiszed, hogy a cége nagyra fog nőni, de legalább is meg fog élni belőle és nem fogalmazódik meg benned, hogy: 'na persze, majd jön az ilyen-olyan hatóság, megadóztatja, megbünteti, elveszi, lenyúlják, bezárják és vége az egésznek'. Valahogy hihető, hogy ha van benne spiritusz, akkor rengeteg munkával ugyan, szorgalommal, szerencsével, de komoly sikert tud elérni. A verseny viszont erős. Amerika nem egy cukorvilág, ahol ingyen osztogatják a pénzt. Oda szinte mindenki azért megy, hogy ott elérjen valamit és eleve olyan kontraszelekció érvényesül, ami a kockázatvállalásra nagyobb affinitással rendelkező embereket  vonzza, ebből fakadóan sokkal nagyobb a harc, és sokkal nagyobb a kockázati ráta.

És vannak álmaik …

– Vannak, viszont az álmok megvalósításához viszont sokszor hosszú és kőkemény munkával járó út vezet. És a munkának van társadalmi megbecsülése szinte bármi is legyen az. Olyanról senki ne álmodjon, hogy ott majd csak úgy a semmitől gazdag lesz. Ma a start up is egy kicsit misztikusan csengő kifejezés. A legtöbb start up nyílván attól az ami, mert olyan dologba vág bele, amit korábban még senki nem csinált, tehát ennek a megvalósulási esélye is sokkal alacsonyabb, mint bármilyen más, hagyományos produktumnak. Persze nyilván, ha sikerül, akkor a hozam is jóval nagyobb. Ez a legkockázatosabb szegmens. Ugyanakkor, ha valaki nem rendelkezik átlag feletti tehetséggel és kapcsolatokkal, szerencsével, de szorgalmasan dolgozik egy életen át, akkor is jó eséllyel meg tud valósítani egy itthoni viszonyokhoz mérve magas, az ottanihoz képest átlagosan jó életszínvonalat. Persze nyilvánvaló, hogy a boldogság keresése jóval több az anyagi javak nagyobb arányú birtoklásánál. Ezt azért mondom, hogy a jelen interjút olvasva senkinek ne jusson eszébe emigrálni. Én biztos nem tenném. Az embernek javarészt ott van dolga, ahova megszületett. Ma már egyébként sem kell az embernek megváltoztatnia a lakóhelyét, például a gazdasági érvényesülés miatt, mert a technológia lehetővé tesz más irányú kitöréseket is.

És szerinted a pénzelvűség nem devalválja-e az emberi értékeket?

– Mivel a világ megváltatlan állapotban van, ezért hívőként egyetlen társadalmi berendezkedéstől sem várhatjuk el azt, hogy az emberi természetet alapjaiban megváltoztassa. Csak azt lehet elvárni, hogy a jelenlegi földi kereteken belül a minél optimálisabb lehetőségeket nyújtson az ember számára. A kapitalizmus - legalább is a szabad verseny - szerintem azért teszi lehetővé ezt, mert legalább az ember természetes hajlamaira, ezen belül a magántulajdon birtoklására, csúnyábban az önzésre épül. Az önzés ilyen módon való kiteljesedése másokat is arra ösztönöz, hogy beszálljanak ebbe a versenybe, és ez mégiscsak egy olyan eredményt hoz létre, amely legalább is a magánszféra szintjén több lehetőséget biztosít a szolidaritásra, az adásra. Ezzel szemben a teljesen központosított elosztásra alapuló modellek, az állami megváltás hamis látszatát keltik, ami egy illúzió. Persze mégegyszer mondom, tudom hogy ma már sehol a világon, nem ilyen vegytiszta elvek érvényesülnek, így nyilván Amerikában sem.

Pajor Tamás San Diegóban énekli "Nem mindegy" című számát. 

A híres amerikai szabadságeszmény az, ami döntő módon kihozza az emberekből mindezt?

– Igen. Ez a szabadság persze felelősséggel jár együtt. Az emberek rá vannak kényszerítve a kőkemény felelősségvállalásra, ha cselekedeteik szabadsága netán elérné a másoknak való károkozás határát, akkor viselniük kell ennek következményeit. Ez egy sokkal felnőttebb társadalmi berendezkedést szül, mint egy paternalista formáció. Ott tényleg mindenki azzá tud válni, amivé teszi magát, mindenki saját sorsának a kovácsa. New Yorkban ez az utcán is megjelenik: szinte bárki bármit megcsinálhat és ez senkit nem érdekel, mert mindenki mindenhez hozzá van szokva. A legelképesztőbb figurák, showmanek, self-made manek mászkálnak az utcán és csupán egy átlagos reflexió fogadja őket. Viszont aki a törvénybe ütközik, az megtapasztalja a szigort.

Mennyire érződnek a keresztény gyökerek? Mennyire keresztény a kultúra?

– A kereszténység jobban áthatotta az ottani társadalmat, mint az európait, miközben sajnos valamennyire a világ kultúrája is visszahat a kereszténységre. Mindenesetre nincs szakadék a kettő között. Kaliforniában az autóban szinte könnyebben találtunk keresztény rádióadót, mint világit, de keresztény televíziócsatornákat is láttunk. Ezek jó dolgok. Azt azért hozzáteszem hogy olyan mély, analitikus, átfogó keresztény világnézeten alapuló tanítás általában nem jellemzi a közösségeket, mint amit például mi a Hit Gyülekezetében megismertünk. Ezt ott élő magyar hívők is vallják. 

Emellett szinte minden sarkon van egy gyülekezet, a hallelúja nem szitokszó, melynek elhangzásáért szektásként néznek rád.

Ezt jelentősen árnyalja egy ott élő értelmiségi hívő házaspár baljós beszámolója a kereszténységnek helyenként a szabadkőművességgel való keveredéséről, vagy a homoszexualitás társadalmi térnyeréséről. Mindezek ellenére is tagadhatatlan a keresztény hit társadalmi jelenléte. 

Üdvözlet Kaliforniából:

Európában egy teljesen más kulturális hagyomány van, mint Amerikában, sokszor az itteni értelmiségiek felszínesnek tartják az amerikaiakat, azt mondják, nem is értik ott az intellektuális humort....

– Hát ebben van némi igazság.

Ez jó vagy rossz?

– Ha az egész világ Amerika lett volna, akkor valószínűleg a világirodalom jelentős része nem jött volna létre, mert nem lett volna annyi szenvedés a Földön, ami megszülje, azokat a regényeket, drámákat, verseket. Hogy ez most jó-e vagy rossz-e, nagyon nehéz eldönteni. De azt tudom, hogy egyetlen egy ember sincs a Földön, aki normális és a szenvedést direkt kívánná.

Milyen New York? Érződik, hogy a modern művészetek otthona?

– New York egy giga világváros, egy olvasztótégely. Elmentünk a Modern Művészetek Múzeumába, ahol Picasso, Van Gogh, Cézanne és a többi nagy 20. századi alkotó művei vannak kiállítva és ez is ad egy hangulatot New Yorknak, ami sokak szerint nem is igazán amerikai város. Nem egyszer hallottuk az állítást, miszerint az igazi Amerika e két part között van. Ezek szerint én most nem is Amerikában voltam. A két part nagyvárosainak népességét az etnikai sokféleség jellemzi. Szerintem ez nagyon jó egy kelet-európai számára, mivel arra, nevel hogy ne faji alapon gondolkodjunk. Ami nagyon pozitív, hogy itt minden emigráns úgy tud hazára találni, és úgy tud amerikai lenni, hogy nem kell utálnia más nemzeteket. Az teszi egyedivé az amerikai patriotizmust, hogy soha nem válik sovinizmussá.

Mivel léptél fel?

Alapvetően az általam kreált 'szózene' műfajával, ami a költészet és a zene határán keresgélő, nyelvtani fordulatokban, szójátékokban bővölködő stílus. Emellett persze bizonyságot tettem Jézusba vetett hitemről is. New Yorkban pedig bemutatkoztam és tolmácsoltam gyülekezetünk üdvözletét az Every Nation Church nevű gyülekezetben.

A 'szózene' műfajban most jelent meg egy albumod, ami a honlapodon, facebook oldaladon érhető el. Ki a célcsoport?

– Nem szeretném szűken meghatározni a célcsoportot, de nyilván az irodalmat, a költészetet kedvelő emberek valószínűleg mélyebben és jobban élvezik ezt a fajta irányzatot, de több olyan helyen is voltam már, ami nem nevezhető ilyen közegnek, és mégis óriási volt a fogadtatása. Az emberek mindenhol nyitottak a játékosságra, szellemességre, humorra. Én a humort a drámaiságtól vagy a katartikus, mély és belső fájdalmakat is boncolgató kérdésektől nem szoktam mereven elválasztani a szerzeményeimben, mert ez az életben is valahogy egyben van. Kedvelem az olyan alkotásokat, ahol ez az egész egy foglalatban van. Például az egyik kedvenc filmem 'Az élet szép', ami kiválóan ötvözi a humort a drámával, ugyanakkor mindezt közérthetően teszi.

Két év zenei-szövegi alkotásának érdekes kísérletét tartom a kezemben. Szózene mindenkinek!

Azzal, hogy nemrég voltak az Ámen koncertek, lezártál egy korszakot, s ezzel most egy újat indítottál el, vagy lesz annak is valami folytatása?

– Abszolút lesz, ugyanis készül az új Amen lemez. Én a zenei, szövegrói, költői munkásságomat három, egymástól élesen nem elhatárolt, de mégiscsak egymástól megkülönböztethető irányként tudnám definiálni. Az egyik az, amivel a gyülekezetben legtöbben érintkeznek, jelesül a dícséret műfajában írott szövegeim, néha zenéim, amelyek kifejezetten Istent dícsérő dalok, s amelyeknek a célja Isten felmagasztalása, illetve a hívők ebbe történő bekapcsolása. Ettől megkülönböztethető, de nem élesen elválasztandó az Ámen vonulatát képező, vállaltan evangélizáló jellegű, keresztény identitást közvetítő popzene, amely a hitvallást társadalmi jelenségek, emberi problémák kontextusában fogalmazza meg, de vállaltan ráirányítja a figyelmet Jézus Krisztusra, aki az egyedüli orvosa ezeknek a problémáknak. És az előbbiektől szintén nem élesen elválóan, de megkülönböztethető módon van jelen a 'szózene' műfaja, ami részben az előzőekből alakult ki, hiszen az azokban is alkalmaztam a formailag nyelvi játékokon alapuló, tartalmilag pedig az emberi létet, a bensőt, az ember és Isten kapcsolatát ábrázoló képeket. Itt azonban nem feltétlenül célzatosan használom ezeket, hanem inkább csak játékosan, csak úgy, hogy legyen, hiszen a természetben is számos dolog csak úgy van. Ha Istent a teremtés minden részletében csak és kizárólag a célszerűség vezérelte volna, akkor szeretném megkérdezni, hogy miért van most a Csendes-óceán közepén annyi állatfaj, melyek közül a legtöbbel az ember soha nem találkozik. És miért is játszadozik most ott, az a sok teremtmény, amikor nem is látja ember? Istent sem mindenben a célszerűség vezeti. Tehát én is ekként próbálok viszonyulni a művészethez.

Te megváltoztál! Mert pár évvel ezelőtt teljesen mást nyilatkoztál ezzel kapcsolatban. Akkor azt mondtad, hogy csak az alkalmazott művészetnek van létjogosultásága.

– Igen, és valószínűleg azért képviseltem ezt az álláspontot, mert ez bennem is egy folyamatos keresés, és ez azért nem egy könnyen megválaszolható kérdés. Azt gondolom, hogy az ember minél érettebbé válik, annál szabadabb, annál inkább mer az lenni, akinek valahol Isten is akarta.

Az idő váltotta ki belőled ezt a változást?

– Nem csak az idő, hanem ezzel párhuzamosan az érés, a gondolkodás, az élettapasztalat, meg talán az Istenről bennem kialakult kép. Az ember gyakran olyan fogalmakat azonosít Istennel, amik valójában hamisak és vallási tradíciók meg kelet-európai típusú félelmek alakították ki, és meg vagyok győződve arról, hogy ezekben Isten egyáltalán nem gyönyörködik.

Akkor miben gyönyörködik?

– Elsősorban a Fiában, akinek a személyisége olyan, hogy a szeretet vezeti ezért nem fél soha senkitől, végtelenül szabad, bárkivel szembeszáll, soha nem lehet megfélemlíteni. Mindig kimondja az igazságot és megmenti az embereket. Ebben gyönyörködik Isten, és bennünk is akkor gyönyörködik, ha ehhez kezdünk hasonlítani.

Még több Pajor Tamástól : www.pajortamas.hu és fb.com/pajortamashu

Ossza meg az információt!

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

A Budapest rovat további hírei

Átlagosan 10 százalékkal nőttek idén a diák órabérek az év elejéhez képest a munkaerő-piaci trendekhez igazodva, így bruttó 1500-2500 forint között alakulnak - közölte a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ) tagcégei legfrissebb adatai alapján.
Többek között ingyenes korcsolyázási lehetőséggel várják a Városligeti Műjégpályán az érdeklődőket a pénteken először sorra kerülő Magyar Korcsolyázás Napján.
Rekordszámú nevezés érkezett az 5. Magyar Filmhétre. Hét kategóriában összesen kétszáz filmet regisztráltak az előállítók és az alkotók az eseményre, amelyet április 22-től 27-ig tartanak a fővárosi Corvin moziban.
A Fészek Kabaré ÚJ bemutatója. Szereplők: Nyertes Zsuzsa, Beregi Péter, Heller Tamás, Körmendi Péter Konferál: Schmuck Andor Régi és új kabarék, Hacsek és Sajó visszatér, "Fitymapipi" megint támad!, slágerek az operett vidékéről. Sanzonok és dallamok, közélet és politika, na meg paródia. Kétszer 60 perc jókedv. Az előadások ideje: Február 23. (szombat) 15:00 és Február 24. (vasárnap) 15:00 illetve Március 2. (szombat) 15:00 és Március 3. (vasárnap) 15:00 Helyszín: Fészek Művészklub (1073.Bp.Kertész utca 36.)
Európa erőemelői népesítik be az Olimpiai Sportparkot Győrben március elején a Masters RAW Erőemelő Európa-bajnokságon.
Fonó, 2019. február 16-17. Vonós mesterhangszerek kiállítása, borkóstolók, koncertek Gwendolyn Masin (hegedű) és Szalai Éva (zongora) Vizeli Máté szóló- és kamaraestje Opera Quartet Sáránszky Pál Emlékkiállítás Kevés szakma van a világon, amely nem futószalagon termeli termékeit, ahol a mester keze munkája döntő jelentőségű. A Wine & Violin Hegedűkészítők Szalonján hazai hegedű- és vonókészítő mesterek mutatkoznak be, az esti koncerteken pedig világhírű művészek és remekművek szólalnak meg. A kiállított vonós hangszereket kézbe lehet venni, ki lehet próbálni; hegedűk titkai nyílnak meg a látogatók előtt, miközben hazai borászatok nedűit kóstolgathatjuk. A Fonóban nyolcadik alkalommal rendezzük meg a Wine and Violin hétvégét, de a kiállítás és a szalonon kíállító mesterek az elmúlt években sikerrel mutatkozott be Belgrádban, és Torontoban egyaránt. "Egy hegedű megalkotásához, mint egy jó bor elkészítéséhez, szükséges a megfelelő alapanyag, a tudás, elkötelezettség, valamint a szakmánk iránti alázat és tisztelet. Az elkészült hangszerek mind egyediek, a készítők sajátos vonásait hordozzák magukban. Fontos a különböző részletek alapos kidolgozása egy tökéletes tárgy megalkotásához, ami az emberi érzékeket próbálja maximálisan kielégíteni. Ezzel a gondolkozással igyekszünk a magyar hegedűkészítést újra felvirágoztatni. Jöjjenek és találják meg a számukra legmegfelelőbb hangszert és beszélgessenek kötetlenül készítőikkel egy finom bor társaságában!" (Faragó-Thököly Márton hegedűkészítő, a kiállítás szervezője) Kiállító készítők: Adonyi Iván, Bárdi Szabolcs, Draskóczy Gábor, Etzler Bernd, Faragó-Thököly Márton, Ficsor Gergely, Gollob Balázs, Héjja János, Holló Bence, Kovács Tibor, Kőrösi Ferenc, Lakatos László, Nagy András és Popara Nikola A kiállítókról bővebben itt: http://www.wineandviolin.com/ Emlékkiállítás: Sáránszky 100 Sáránszky Pál (1919-2000), a 20. század második felének legjelentősebb magyar hegedűkészítője és tanító mestere, idén lenne 100 éves. Kiállított hangszereivel és egy kerekasztal beszélgetéssel emlékezünk meg sokunk mesteréről." PROGRAM: február 16. 16.00-tól látogatható a Wine and Violin kiállítás 17.30 kiállításmegnyitó 18.00 kerekasztalbeszélgetés a készítőkkel, vezeti: Tóth Endre zenetörténész 19.00 Gwendolyn Masin (hegedű) és Szalai Éva (zongora) koncertje Műsor: Wolfgang Amadeus Mozart: e-moll szonáta hegedűre és zongorára K.304 Maurice Ravel: Posztumusz szonáta hegedűre és zongorára Ravel: Tzigane Fauré: Après in rêve Vecsey: Valse triste Debussy: Beau soir Piazzola: Chau Paris 20.30 Vizeli Máté szóló- és kamaraestje: Határmezsgyék Vizeli Máté - hegedű Konta Noémi - csembaló Kovalszki Mária - zongora Egervári Mátyás - cimbalom Műsor: S. Bach: Grave és Fuga az a-moll szólószonátából Vizeli Máté: Kalotaszegi szonáta - I. Hajnali, II. Legényes (Fuga) I. F. von Biber: Sonata representativa Bartók: 2. rapszódia Kurtág György: 8 duó hegedűre és cimbalomra Frolov: Porgy & Bess Fantázia február 17. 12.00-tól látogatható a kiállítás 14.00 az Opera Quartet koncertje Deák Sára – hegedű Hutás Erzsébet - hegedű Tallián András – mélyhegedű Nagy Domonkos – gordonka Mozart: G-dúr vonósnégyes (KV387. No.14.) Weiner: Esz-dúr vonósnégyes (No.1. Op.4.) A kiállítás látogatása, valamint a vasárnapi koncert ingyenes. Jegyárak a szombati koncertprogramra: Elővételben január 30-ig 1500 Ft Január 30-tól 2000 Ft A koncert napján 2500 Ft Jegyek: fono.jegy.hu
A nagysikerű „MVM Koncertek – A Zongora”-sorozat mini maratonján vehet részt február 16-án és 17-én a vállalkozó kedvű közönség. A hétvégén, szombaton és vasárnap összesen négy koncert kerül megrendezésre a Festetics Palotában: négy kiváló, egyúttal egymástól igen különböző művészt hallgathatunk meg. Ebben a teremben a művészek és a közönség zárt egységet alkotnak, ami egészen különleges zenei élményt nyújt a hangversenyek hallgatóinak. A maratont a csodagyermekként indult Boros Misi hangversenye nyitja szombaton délelőtt 11 órakor. Fiatal kora ellenére az egész ország ismeri a nevét és egy érett művész műsorával készül: Mozart, Schubert és Liszt darabokat hallhatunk előadásában. Este 7 órakor a szintén világszerte koncertező Király Csaba Liszt-estjével zárul az első nap. Vasárnap délelőtt a Liszt-díjjal kitüntetett Balog József koncertje lesz hallható: sokszínű műsorán Rameau, Debussy és Wolf Péter művek csendülnek föl. A maratont Dráfi Kálmán estje zárja, aki zongoraestjén lehetőséget ad egyik legtehetségesebb tanítványának, Vajda Marcellnek. A két művész a romantika világába invitálja hallgatóit, Schubert mellett, Chopin és Liszt műveit hallgathatjuk meg előadásukban. A „maraton” jelzőtől azonban ne rettenjen el egyetlen érdeklődő se, jegyeket egyenként is lehet váltani az előadásokra. A sorozat ősszel is folytatódik, 2 további hétvégén újabb nyolc zongorakoncert kerül megrendezésre: Csalog Gábor, Hlavacsek Tihamér, Gyöngyösi Ivett és Kemenes András október végén, Érdi Tamás, Falvai Sándor, Balázs János és Lantos István pedig december közepén adnak zongora koncerteket Budapesten, a Festetics Palota Tükörtermében. Jegyek már mind a 12 hangversenyre megvásárolhatók a Zeneakadémia jegypénztárában és az interneten a www.jakobikoncert.hu honlapon a Jegyvásárlás menüpontban, valamint a koncertek helyszínén (amennyiben elővételben nem kelnek el a jegyek) kizárólag az előadások előtt 1 órával kezdődően!
Idén is folytatódik a budapesti közvilágítás korszerűsítése; tavaly 4200 világítótestet modernizáltak, ősz végére további 3000 darab kerül helyére.
Nyilvános zeneórák, koncertek, filmvetítés, előadás, kerekasztal-beszélgetés is szerepel a Zeneakadémia idei családi eseményének programján. A Tehetség Napján, február 10-én bárki ízelítőt kaphat a hazai zenei felsőoktatás szakmai műhelyének életéből.
Vasárnap kezdődik a házasság hete; országszerte és a határon túl száz településen több mint kétszáz programmal irányítják a figyelmet a házasság, a család fontosságára - közölték a szervezők a rendezvény csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten.

hirdetés

Ön is hirdetne?

Budapesti állások

Gépkezelő munkatársat keresünk!
( / Állás)

Gépkezelő munkatársat keresünk!
2019.02.18

Gépkezelő munkatársat keresünk!
( / Állás)

Gépkezelő munkatársat keresünk!
2019.02.18

Délutános takarítónőt keres
( / Állás)

noimage
2019.02.18

Gyártási munka
( / Állás)

noimage
2019.02.13

Pomázi munkahely
( / Állás)

noimage
2019.02.12

Pomázi munkahely
( / Állás)

noimage
2019.02.12

Pomázi munkahely
( / Állás)

noimage
2019.02.12

HIDRAULIKUS PRÉSGÉPEN TÖRTÉNŐ MUNKAVÉGZÉS
( / Állás)

HIDRAULIKUS PRÉSGÉPEN TÖRTÉNŐ MUNKAVÉGZÉS
2019.02.11

Looking for Translator and Receptionist
( / Állás)

noimage
2019.02.06

A címlapról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Szolgáltatások Budapesten

Büfékocsi
(Szolgáltatás / Vendéglátás)

Büfékocsi

Büfékocsi
(Szolgáltatás / Vendéglátás)

Büfékocsi

Reklamjovedelem.hu/RJ000404
(Szolgáltatás / Pénzügyi szolgátatás)

Reklamjovedelem.hu/RJ000404

Villanyszerelés, villanyszerelő
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Villanyszerelés, villanyszerelő

Miden ami ajtó, minden ami ablak
(Szolgáltatás / Építőipar)

Miden ami ajtó, minden ami ablak

Korrepetálás
(Szolgáltatás / Oktatás, fordítás)

noimage

Villanyszerelés
(Szolgáltatás / Javítás, szerelés)

Villanyszerelés

Apolas gondozas
(Szolgáltatás / Gyermekfelügyelet, idősgondozás)

noimage

SZOBAFESTES
(Szolgáltatás / Építőipar)

SZOBAFESTES

költöztetés
(Szolgáltatás / Szállítás, költöztetés)

költöztetés

Nyugdíjasházban idősellátás
(Szolgáltatás / Gyermekfelügyelet, idősgondozás)

Nyugdíjasházban idősellátás

Idősgondozás
(Szolgáltatás / Gyermekfelügyelet, idősgondozás)

Idősgondozás

Kutyakozmetikus tanfolyam
(Szolgáltatás / Oktatás, fordítás)

Kutyakozmetikus tanfolyam

Kőműves munkàt vàllalok
(Szolgáltatás / Építőipar)

noimage

Lapos tetők specialistája
(Szolgáltatás / Építőipar)

Lapos tetők specialistája

hirdetés

hirdetés

Ön is hirdetne?

Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • Óvja is a gyermekeket a mese

    Óvja is a gyermekeket a mese

    A gyermekek zsenik - állítja Csukás István. Az ismert meseíró szerint mindenkinek kincsesbánya a gyermekkora, csak nagyon sokan elfelejtik a visszavezető utat. Ahhoz, hogy ez a korszak maradandó élményt nyújtson, és >>>
  • Rangos nemzetközi díjat nyert A szerelem egyenlete

    Rangos nemzetközi díjat nyert A szerelem egyenlete

    Az Álomgyár Kiadó nyári sikerkönyve, A szerelem egyenlete elnyerte a világviszonylatban legismertebb és legrangosabb könyves oldal, a Goodreads.com első díját romantikus kategóriában. >>>
  • Történelmi regénye jelent meg Egri László költőnek

    Történelmi regénye jelent meg Egri László költőnek

    Megjelent Egri László költő és író legújabb regénye, amely a Patrióta címet viseli. A történet 1849-ben indul és Petőfi Sándor rejtélyes sorsának alakulását követi nyomon, abból a fiktív alaphelyzetből kiindulva, >>>
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó